جلوگیری از هک شدن وای فای 

برای مودم های D-Link و TP-Link

حتما همه ی کسایی که تو خونشون از وایفای استفاده میکنند نگرانی اینو دارن که مودمشون هک نشه و حجمشون تموم نشه، باید خدمتتون عرض کنم که با این اطلاعاتی که در این مطلب در اختیارتون قرار میدم دیگه نگران اینکه وای فایتون هک بشه نباید، با این ترفند حتی کسایی که رمز وای فایتونو دارند هم نمیتونند از حجمتون کم کنند جز اینکه خودتون اجازه بدید، با من در ادامه ی مطلب همراه باشید.


جلوگیری از هک شدن وای فای

در زندگی های امروزی کمتر کسی پیدا می شود که از اینترنت استفاده نکند در حالی که روز به روز به تعداد افرادی که از این فناوری استفاده می کنند افزوده می شود. حتما شما هم در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می کنید و همیشه دلشوره این را دارید که وای فای شما هک نشود، و یا اینکه دوستانتان از شما رمز وای فای شما را بخواهد و شما هم برای اینکه دوستانتان ناراحت نشود رمز وای فای خود را در اختیارشان قرار می دهید. دریچه فناوری اطلاعات ترفندی را برای شما آماده کرده است که پسورد وای فای خود را به هر یک از دوستانتان که مایل هستید بدهید بدون اینکه نگران باشید که حجم اینترنت شما را تمام کند. در این آموزش قصد این را داریم که به شما آموزش دهیم فقط خود شما بتوانید از وای فای استفاده کنید و دسترسی به وای فای خود را محدود کنید و فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. در این آموزش حتی کسانی که وای فای شما را هک می کنند نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. پس بهتر است مرحله به مرحله همراه ما باشید و امنیت وای فای خود را چند صد برابر کنید.

مرحله1: ابتدا مرورگر خود را اجرا و وارد مدیریت دستگاه مودم خود شود. برای ورود به قسمت مدیریت مودم در قسمت آدرس آی پی 192.168.1.1 را وارد کنید و با یوزر و پسوورد admin وارد شوید. هم یوزر و هم پس در اکثر مودم ها admin است.
مرحله2: پس از ورود به بخش تنظیمات روتر سربرگ status را انتخاب نماید و در لیست wireless بر روی گزینه refresh کلیک کنید تا تمامی دستگاه های که به دستگاه مودم شما متصل هستند نمایان شود. (تلفن همراه، لب تاپ و سایر دستگاه ها) پس مشاهدMAC ای پی دستگاه های خود آنها را کپی کنید.

جلوگیری از هک شدن وای فای

مرحله3: هنگامی که مک آی پی تلفن همراه و لب تاپ خود را کپی کردید از منو تنضیمات روتر، سربرگ interface setup را انتخاب کنید و به منوی wireless بروید.


مرحله4: در منوی wireless به دنبال بخش wireless MACAddress filter بگردید و تیک گزینه deactivated را بزنید.

مرحله5: در این بخش شما می توانید 8 دستگاه برای استفاده از وای فای مجاز کنید و پس از وارد کردن MAC ای پی های مورد نظر تیک گزینه Active را زده و در آخر تنظیمات انجام شده را SAVE کنید تا تمامی عملیات اعمال شود.



آموزش برای مودم های D-Link به زودی در وبلاگ قرار میگیره، مودم خود بنده D-Link هست و تونستم این کارو انجام بدم با استفاده از همین آموزش ممکنه جاها فرق کنه ولی کلمات همونا هستند. بطور کلی بخوام براتون توضیح بدم در مودم های D-Link
مرحله ی اول : به قمست Wireless بروید و روی Station Info کلیک کنید.
در این قسمت تعداد دستگاه هایی که به مودم شما وصل شده اند نشون داده میشه.
در قسمت Mac یه سری کلمات و حروف عجیب نوشته، اونا آدرس دستگاه های شما هستند که از طریق وای فای به مودم وصل شدند، باید اونارو یکی یکی کپی کنید و برید در قسمت Mac Filter روی Add کلیک کنید و در کادر MAC Address قرار داده Paste کنید.
وقتی برای همه دستگاه هاتون این کارو انجام دادید روی گزینه های بالا روی Allow کلیک کنید.
بعد از این فقط همون دستگاه هایی که آدرسشونو به مودم دادید میتونند به دستگاه وصل بشن و بقیه نمیتونن حتی اگر رمزو داشته باشن حتی اگر هک کرده باشن.
سوالی داشتید در قسمت نظرات اعلام کنید یا در تلگرام با آی دی @amir16kh پیام بدید.